2014. október 4., szombat

Isten fiának lenni, Isten házában lakozni


Szeretem p. Bende tanításait. Is :-)
Részlet a minapi tanításból (kiemelés tőlem):


Ján 1:11-12 Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek;

Befogadták-e Őt az emberek? Az övéi, akikhez Ő jött, befogadták-e Őt? Nem! Viszont akik befogadták, azoknak hatalmat adott, hogy Isten fiaivá legyenek. Mi a legnagyobb dolog ebben a világban? Nem az, hogy Isten fiává lehetsz?

Nem volt hol lakoznia. Ha én az Ő tanítványa vagyok, nem garantált, hogy lesz hol laknom. Ha Jézusnak nem volt garantálva, nekem se lesz. Nem garantált az, hogy a legjobb dolgokban lesz részem, de Isten fia vagyok. (Ha azért keresed Jézust, mert azt hiszed, hogy anyagi áldásban részesülhetsz, akkor eltévesztetted. :-) Az a karácsonyi Jézuska, de az másik dolog.)

Miután ezen elgondolkodtunk, hogy lehet, nincs hova lehajtani a fejünket…

Zsolt 84:3-4 [84:4-5] A veréb is talál házat, és a fecske is fészket magának, a hová fiait helyezhesse, - a te oltáraidnál, oh Seregeknek Ura, én Királyom és én Istenem! Boldogok, a kik lakoznak a te házadban, dicsérhetnek téged szüntelen! Szela.

Boldogok, akik lakoznak a Te házadban!

Zsolt 84:10 [84:11] Mert jobb egy nap a te tornáczaidban, hogysem ezer másutt; inkább akarnék az én Istenem házának küszöbén ülni, hogysem lakni a gonosznak sátorában!

Zsolt 23:6 Bizonyára jóságod és kegyelmed követnek engem életem minden napján, s az Úr házában lakozom hosszú ideig.

Mielőtt félreértenéd, nézzük meg, mit jelent az Úr házában lakozni. Ez nem azt jelenti, hogy beköltözöl a gyülekezet épületébe, és nem is a dormosokra vonatkozik :-) – bár bizonyára szívesen használják ezt a verset –, hanem ez az Úr jelenlétét jelenti. Azt jelenti, hogy az Úr jelenlétében lenni. Dávidnak, aki épített egy sátrat, ahova szabadon bemehetett a frigyládához és leülhetett Isten jelenlétében, számára ez jelentette Isten házát, Isten jelenlétét. Jobb egy nap Isten jelenlétében, mintsem ezer helyen másutt!

Alázat. Oda kell mennem Istenhez, hogy elvegye az én erőtlenségemet, ami lehet, hogy az én erősségem, és alázat által, imában és Isten Igéjében, az Ő szentségében élhetek Isten jelenlétében. Erre hívattam el. Isten fia vagyok. Isten fia vagy, és nem kicsiny dologra hívattál el. Nem arra, hogy nagy házad legyen, hanem arra, hogy Isten házában lakozzál, ami a legnagyobb dolog ezen a világon.



A teljes tanítás itt olvasható, nézhető, hallgatható:

http://bibliaszol.hu/Isten-hazaban-lakozni


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm! :-)