2014. október 3., péntek

Az Úr Jézus nevében kérni azt jelenti: az Ő akarata szerint imádkozni

Egy korábbi bejegyzésben írtam az imáról és Isten akaratáról - ahogyan én látom.
(http://jezus-tanitvanysagra-hivott.blogspot.hu/2014/08/az-imaink-es-isten-akarata.html)

Az egyik fő gondolata ez volt:

"Bennem tehát ezt alakította ki Isten, nem tanultam más embertől, hanem Isten és az Ő igéjének munkája ez: az imádságom nem az én, hanem Isten akaratának megvalósulásáról szól. Mert számomra sokkal fontosabb az Ő akarata, mint az enyém és hiszem, hogy sokkal jobban tudja, mi számomra az Ő szerinte való jó, mint én."





Az utóbbi időben, és ez alatt azt az 1-2-3 évet értem, amióta tanítványul szegődtem, megfigyeltem, hogy ez Isten módszere velem:

Sok csendesség és ima alatt, gyötrelmek súlya alatt, szorító helyzetekben, amikor hozzá kiáltok, előhoz bennem valamit, felismerésre jutok dolgokkal kapcsolatban, amelyek lassan-lassan meggyőződéssé formálódnak. Mivel ezek számomra új gondolatok, először bátortalanul vallom, aztán Isten egyre inkább megerősíti bennem, majd amikor már meggyőződésemmé vált, elkezdi adni a megerősítéseket. És ezt nagyon szeretem :-)


Erről a folyamatról itt is írtam:
http://jezus-tanitvanysagra-hivott.blogspot.hu/2014/08/husegunk-kiprobalasa.html



Most is így történt. :-) Már megint :-)


Szóval az imáinkról és Isten akaratáról leírt korábbi gondolataimban volt egy ilyen is:


Ján 16:23  És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.

Úgy hiszem, csak akkor beszélhetek, kérhetek én Jézus nevében, ha ismerem Őt és az Ő akaratát. Számomra a Ján 16:23 ezt jelenti.


Ma reggel aztán William MacDonald Az igazi tanítványság című füzetében ezt olvastam:

Az Úr Jézus nevében kérni azt jelenti: Az Ő akarata szerint imádkozni. Ha valóban az Ő nevében kérünk, ez annyi, mintha Ő maga kérné Istentől. "És akármit kértek majd az én nevemben, megcselekszem azt, hogy dicsőíttessék az Atya a Fiúban." (Jn 14,13-14).

"Bizony, bizony mondom nektek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja nektek." (Jn 16,23) - "Ismét, mondom nektek, hogy ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja nekik az én mennyei Atyám. Mert ahol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük." (Mt 18,19-20).

Az Ő nevében kérni azt jelenti: Ő fogja kezemet és Ő vezet bele az imádkozásba: azt jelenti - ha szabad így mondanom -, hogy ott térdel mellettünk, és hogy az Ő kérései áradnak bele a szívünkbe. Ezt jelenti az  Ő nevében kérni. Az Ő neve: Ő maga, az Ő lénye és ezért "Jézus nevében" kérni azt jelenti, hogy kérésünk megegyezik az Ő jó akaratával.


Dicsőség Istennek! Ő hűséges, és ha keressük Őt, Ő százszor inkább ragaszkodik hozzánk!!! :-) Megmutatja nekünk az Ő szívét és átformálja a mienket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm! :-)