2014. augusztus 24., vasárnap

Az imáink és Isten akarata

Sokat elmélkedek az imáról, az imádkozásról...

Az alábbiakat 2014. február elején írtam valakinek. Volt egy rövid beszélgetésem az illetővel, amely során azt mondtam Neki, nem hiszem, hogy Isten akarata a mi imáinkon múlik, nem hiszem, hogy az én imám megváltoztatja Isten akaratát.
Nem volt idő erről többet beszélnünk, de azt azonnal láttam, hogy félreértett.


Ezután írtam Neki az alábbiakat.



"Előre bocsájtom, hogy szinte ima-függő vagyok és azt is, hogy kitartóan keresem Isten akaratát.
Meghajlok Isten szuverén döntései előtt és ilyen hozzáállás van a szívemben az imákat illetően is.


Ebben a témában is számomra a legfőbb mérce Jézus.

Máté 26:41 - 26:42
41   Vigyázzatok és imádkozzatok, hogy kísértetbe ne essetek; mert jóllehet a lélek kész, de a test erőtelen.
42   Ismét elméne másodszor is, és könyörge, mondván: Atyám! ha el nem múlhatik tőlem e pohár, hogy ki ne igyam, legyen meg a te akaratod.

Számomra a 41. vers arról is szól, hogy amíg imádkozásban vagyunk, meg sem közelíthet semmiféle kísértés minket, mert a kapcsolat az Atyával védelmet jelent. A 42. pedig a lényeg: tárjam fel szívem kéréseit, de ne az én akaratom, hanem az Atya akarata legyen meg.

Nagyon szeretek imádkozni. Számomra ugyanis az ima kommunikáció. Nem is akármilyen. Semmivel nem cserélném fel azt az érzést, amikor az Úrral beszélgetek. Semmivel. Nekem nincsenek meg erre a megfelelő szavaim, de aki átéli, tudja, milyen mennybéli érzés az.

Számomra az ima – most már – nem a saját magam által kitalált és öncélú vágyaim, kéréseim felsorolása. Soha nem hozok már semmilyen kérést úgy az Úr elé, hogy ne tegyem hozzá: legyen meg a Te akaratod.

Sok évvel megtérésem előtt agykontrolloztam. A gyakorlatban ugyan hála Istennek nem, de két tanfolyamot is elvégeztem.
Amikor megtértem, elkezdtem gondolkodni azon, miért nem jó az agykontroll. Azt hallottam, hogy nem jó, nem Istentől való, de nem értettem, hiszen jó dolgok megvalósulása a cél - gondoltam. Akkor mi a baj vele?
A válasz, amire rávezetett Isten az volt (túl persze az azóta megértett szellemiségen felül), hogy az agykontrollosnak esze ágában sincs Isten akaratát kutatni. Kitalál magának valamit, ami persze lehet jó és hasznos dolog is, és azt tűzi ki maga elé.

Aztán megtérésem után (nem elhanyagolható körülmény, hogy nem volt biblia iskola és lehetőség nagyon arra sem, hogy az ember kérdezzen a bölcsektől) kerestem arra is a választ, hogy ha igaz az, hogy az imáinkat meghallgatja Isten, akkor mi alapján dől el, hogy mégis teljesül-e vagy sem.

Nekem ez az ige volt a válasz:
1Ján 5:14  És ez az a bizodalom, amellyel ő hozzá vagyunk, hogy ha kérünk valamit az ő akarata szerint, meghallgat minket:

Ha kérünk valamit az Ő akarata szerint!

Aztán nem olyan túl régen, pár hónapja, egy csendesség alatt tanított Isten engem ezzel az igeverssel kapcsolatban:
Zsolt 37:4  Gyönyörködjél az Úrban, és megadja neked szíved kéréseit.

Mégpedig arra tanított, hogy ez nem azt jelenti, hogy az én általam fontosnak tartott kéréseimet teljesíti az Úr, hanem azt, hogy a szívemre helyezi azokat a kéréseket, amelyek Ő szerinte fontosak.

Pár héttel később, mikor ezt egy társaságban meséltem, mondta egyikük, hogy Schlingloff Sanyi (egy gyülekezeti és biblia iskolai tanító) is erről beszélt, Őt is erre tanította Isten. És ha ez nem lenne elég meggyőző a Szent Szellem egységes munkájára, később megnéztem szavanként ezt a verset. A szó, amely kérésnek van fordítva, jelent imát is. Tehát szívemre helyezi a kéréseket, imákat.

Bennem tehát ezt alakította ki Isten, nem tanultam más embertől, hanem Isten és az Ő igéjének munkája ez: az imádságom nem az én, hanem Isten akaratának megvalósulásáról szól. Mert számomra sokkal fontosabb az Ő akarata, mint az enyém és hiszem, hogy sokkal jobban tudja, mi számomra az Ő szerinte való jó, mint én.

Ján 16:23  És azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az én nevemben, megadja néktek.

Úgy hiszem, csak akkor beszélhetek, kérhetek én Jézus nevében, ha ismerem Őt és az Ő akaratát. Számomra a Ján 16:23 ezt jelenti.

Jézus imádságra tanítása is Isten akaratának megvalósulására helyezi a hangsúlyt szerintem:

Máté 6:9 - 6:13
9   Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben, szenteltessék meg a te neved;
10   Jöjjön el a te országod; legyen meg a te akaratod, mint a mennyben, úgy a földön is.
11   A mi mindennapi kenyerünket add meg nékünk ma.
12   És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk azoknak, akik ellenünk vétkeztek;
13   És ne vígy minket kísértetbe, de szabadíts meg minket a gonosztól. Mert tiéd az ország és a hatalom és a dicsőség mind örökké. Ámen!

A szuverén Isten akaratának elfogadása, bármi legyen is az, fontosabb számomra, mint az, hogy kiimádkozzak Tőle valamit, ami nincs az akaratában.

Sokat imádkozom, nagyon sokat. Nagyon nehezek a körülményeim, sok terhem van, erről nem sokan tudnak. Rengeteg bizonyságom van imameghallgatásokra. Mélyen hiszem, hogy Isten cselekszik az életünkben az imáink hatására. Ezért a közbenjárás is a szívemen van mindig.
De nem szeretnék – ahogyan Oswald Chambers írta – áldást osztogató gépet csinálni Istenből, Jézust pedig besorolni a teljesítő szolgák közé. (Itt van az említett írás: http://jezus-tanitvanysagra-hivott.blogspot.hu/2014/08/husegunk-kiprobalasa.html  )

Azért is töltök sok időt imában, mert számomra azok a percek, órák a béke és megnyugvás szigetei. Szorongatóak a körülményeim és csak Istentől remélek szabadulást. Az Ő jelenléte önmagában szabadság.
De bármilyen nehéz is néha kimondani, mégis az az imám, hogy mindig azt mondhassam: ne az én akaratom, hanem a Tied legyen meg Uram. Imádkozom azért, hogy tudjam magam minden nap megtagadni, felvenni a keresztet és követni Jézust és a magam akaratát Isten akaratának alárendelni. Engedelmesség. Szeretnék ezzel kelni és ezzel feküdni.

Nagyon sokszor nem tudjuk, mi van Isten akaratában. Imádkozunk gyógyulásokért, helyreállásokért, megtérésekért, sok mindenért, amiről hisszük, hogy az Ő akaratában van. Isten vizsgálja a szívünket és fontosak számára az imák. Ami Isten számára fontos, az nekem is az. Ezért is nagyon fontos számomra az imádkozás. És fontos számomra a Mindenható szuverenitása előtti meghajlás, ezért nem kutatom, mikor miért találnak meghallgatásra az imáink és mikor miért nem. Mert Ő így dönt, ez az akarata és kész.

Az én részem, hogy imádkozzak a Teremtőhöz!"



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm! :-)